Veckans arbetsplats!

Ett drömjobb handlar om så mycket mer än vilka sysslor arbetet innebär. Självklart måste man trivas på arbetsplatsen. Det handlar om allt från hur chefen behandlar sina anställda till hur många fungerande mikrovågsugnar det finns där man äter sin lunch.

Självklart vill man inte ses som ett ekonomiskt instrument som ska dra in pengar till företaget utan snarare en resurs svår att vara utan.

Jag har fått upp ögonen för kosmetikaföretaget Oriflame. Jag har flera vänner som jobbar där med deras katalogproduktioner och jag har hört väldigt mycket gott. Cheferna tar väl hand om sina anställda, man internutbildar och utvecklar sina anställda, man anordnar ofta företagsaktiviteter för sina anställda, man ger bonus till sina anställda, man firar sina anställda när mål uppnåtts och man berömmer alltid sina anställda när detta görs etc etc. Man försöker med andra ord få sina anställda att vara i fokus och känns sig som en del av företaget. Självklart finns det alltid negativa saker med en arbetsplats, men sällan har jag hört så mycket positivt som om denna.

Jag har läst en intervju med Oriflames VD Magnus Brännström som gav ett positivt intryck av att se de anställda som företagets viktigaste resurs. Han är tydligen ofta ute på "golvet" för att bli en del av den producerande verksamheten och för att personalen ska få lära känna honom och han dem.

Man skulle kunna skriva mycket om Oriflame och deras personalpolitik, men jag nöjer mig med att konstatera att det verkar vara en trevlig ställe och jag utser dem därmed till ...



...  Veckans arbetsplats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0