SAAM-mässan.


En gång i tiden var jag inte arbetslös. Nä, jag var student som arbetade för att andra studenter lättare skulle hitta ut i arbetslivet. Detta då jag under ett halvår var heltidsanställd av Studentkåren som projektledare för Sundsvalls Akademiska Arbetsmarknadsmässa. En mässa där jag sålde in utställarplatser, ordnade föreläsare, uppdaterade hemsidan, skötte all marknadsföring, anordnade den avslutande banketten etc.

En oerhört rolig tid även om det var stressigt då jag samtidigt skrev B-uppsats och var ordförande för Mittuniversitetets idrottsförening. Resultatet blev i mina ögon väldigt lyckat och jag fick ett fint utlåtande som gör mig än mer stolt över resultatet.

"Intyg om projektledarskap

SAAM är en mässa som pågår under en hel dag där företag bjuds in som utställare på campus. Det är en arena för studenter och arbetsgivare att mötas och knyta kontakter. SAAM drivs som ett projekt under Studentkåren i Sundsvall som är en studentförening vid Mittuniversitetet i Sundsvall. Syftet med Studentkåren är att tillvarata studenternas intressen inom områden som utbildning, boende, hälsa, ekonomi och arbetslivskontakter. Studentkåren har för närvarande ca 3000 medlemmar per termin. 

Jonas Svedin har skött sina åtaganden på ett förtjänstfullt och minnesvärt sätt. Uppdraget som projektledare ställer stora krav på initiativförmåga, kreativitet, social kompetens och prioriteringsförmåga. Svedin har visat sig besitta alla dessa förmågor. 2007 års mässa blev den största någonsin som Studentkåren arrangerat och slutresultatet visade på ett stort överskott jämfört med budget. Även de utvärderingar som gjorts tyder på att mässan under Svedins ledning var den bästa någonsin. 

Detta talar i mångt och mycket för sig själv. Jonas Svedin är en driftig person som får jobbet gjort och dessutom är en god medarbetare som uppskattas av alla inom Studentkåren som haft med honom att göra. Han har verkligen utvecklat SAAM och vi vill starkt rekommendera till framtida arbetsgivare och andra organisationer. 
"


Några av er läsare kanske var med och arrangerade denna tillställning den 14 mars 2007 som företagsvärd. Jag får då passa på att säga tack för hjälpen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0