Leka med ord och uppnå resultat.

2006 tog jag över som ordförande för Mittuniversitetets idrottsförening. 

Då erbjöd vi enbart träningstider inom olika bollsporter. Jag märkte en tendens av att det var mest vana bollsportare som deltog på våra aktiviteter. Detta ville jag ändra på och tog fram en affisch. Universitetet har en utbildning i grafisk design och självklart ville jag använda deras kompetens då det samtidigt var ett tillfälle för dem att dryga ut portfoliot.

Copy: Jonas Svedin. Grafisk formgivning: Håkan Staflin.

Efter ett år ville jag bredda våra aktiviteter och locka fler medlemmar till föreningen, framförallt tjejer som var underrepresenterade i förening. Jag lyckades med anledning av det få till en fin deal med ett närliggande gym som erbjöd pass av olika slag. För att jobba bort "bollstämpeln" tog jag fram en ny devis för att visa att alla är välkomna till vår förening.

Copy: Jonas Svedin. Grafisk formgivning: Patrik Frohm.

Resultat: Efter drygt ett år hade vi fördubblat antalet medlemmar och antalet kvinnliga medlemmar gick från 20 procent av det totala antalet till 50 procent. Självklart berodde inte allt på affischerna, men viss roll spelade de helt klart.

Kommentarer
Postat av: Gustaf Lindqvist

Man saknar tiden med MIFS. Kommer bla ihåg när vi åkte ner till Göteborg för att spela Student-SM i inomhusfotboll. Vilka minnen! :)

2009-07-15 @ 11:16:44
URL: http://lindq.se
Postat av: Jonas Svedin

Instämmer! Nu när jag satt och skrev på det här inlägget blev jag alldeles nostalgisk och funderade om man inte borde studera istället:)

2009-07-15 @ 11:31:54
URL: http://gegrabbenettjobb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0