Är jag arbetslös?

Tanken slår mig. Är jag arbetslös?

Att skriva blogg är en sak. Men att skriva en blogg seriöst är en annan. Det första jag gör när jag vaknar är att kolla eventuella kommentarer som kommit och svara på dem. Sen fortsätter dagen att skriva inlägg, fundera på nya inlägg och formulera dem i huvudet, marknadsföra bloggen på olika sätt, söka efter nya jobb, hänga med i branschen på bloggar, Twitter och nättidningar in. Ta åt sig information och förmedla information.

Jag ägnar en lugn dag cirka fyra timmar åt bloggen, en mer hektisk minst åtta. Men tyck inte synd om mig, jag älskar det!

Men jag försöker fly ibland genom ett träningspass eller en promenad. Faktum är att man tänker bäst då. Men ikväll återfinns jag bland vänner och en kall öl. Jag är värd det nu.

Vi kanske kan kalla det after work?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0