Tillbaka som lärare.

Direkt efter gymnasiet valde jag att kontakta min gamla högstadieskola och fråga om jag fick vikariera, vilket jag fick. Det gick så bra att när en långtidssjukskrivning dök upp fick jag ersätta den läraren heltid med mentorskap, betygsättning och allt det där. Jag hade inte ens fyllt 19.

Nu är det alltså dags igen. Den här gången på Mittuniversitetet som adjunkt. Det tog en stund innan jag tackade ja till jobberbjudandet, men efter lite funderande kom jag fram till att jag hade något att tillföra och beslöt mig för att tacka ja. Så nu är jag hemma på mitt gamla universitet bland såväl gamla som nya studenter.

Just nu går mycket av min tid till förberedelser. Mycket läsande inför kommande föreläsningar helt enkelt. Ett relativt fritt jobb men med mycket ansvar. Jag kan i alla fall konstatera att jag läser böckerna flitigare nu än som student. Det gick ju trots allt ganska bra då och förhoppningsvis ska det även göra det nu.

Jag är i alla fall taggad och tycker att våren ska bli galet rolig!

Kommentarer
Postat av: Vanja

hejsan Jonas!

Vad spännande att höra om ditt nya jobb och du är tillbaka i Sundsvall, då är det väl en tidsfråga. Har ju gått i dina fotspår nu. Fick inspiration - startade en blogg, åkte till Stockholm, lärde mig otroligt mycket.. stopp.. blev kvar i Stockholm... söker jobb men har en del spännande på gång..



Grattis till jobbet vid Mittuniversitetet



/Vanja



2010-03-15 @ 23:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0