Att semestra som arbetslös och sen få en idé.

Något som kan anses som negativt med att bli uppsagd är att pengarna slutar ramla in den 25:e varje månad. Med anledning av det insåg jag att det var bäst att dra in lite på semestrandet i år. Men sen fick jag en idé. Jag vet inte om nu hört talats om Hertz Freerider. Det är i alla fall en möjlighet att resa gratis. En bil kanske hyrts och gått exempelvis mellan Stockholm och Göteborg, men sen måste den ju tillbaka. Det är då du kan anmäla dig för att köra tillbaka bilen. Hertz är dig tacksam och står även för bensin. Hemsidan uppdateras löpande med bilar som ska gå kors och tvärs över hela Sverige.

Här såg jag min idé att gratis ta en tur genom Sverige. Åka hit och dit över hela landet och hälsa på folk. Boendet skulle jag fixa hos vänner och bilresan skulle bli gratis. En billig semester med andra ord. Det här var för några veckor sedan och innan jag börjat med den här bloggen så det slog mig att det här kunde bli ett spännande reseäventyr som hade potential att bli en trevlig blogg. Här kommer då nästa idé: Hertz kanske är intresserade av detta. Sagt och gjort. Jag letade reda på e-postadressen till Hertz PR- och marknadschef och författade ett mejl.

Ni som läste min förra blogg kanske minns förkärleken till att mejla till människor. Till exempel till ICA om deras problem med särskrivningar och till Milko om att det borde börja lansera mjölk på burk.

"Hej!

För några månader sedan uppmärksammades jag av ert trevliga initiativ www.hertzfreerider.se. Nu när sommaren är här fick blev jag sugen att under semestern göra en liten Sverige-resa. Det slog mig då att jag kunde nyttja era "gratisbilar" för att ta mig från punkt A till punkt B i det tempo jag själv önskar. Sekunden senare slog det mig även att jag skulle kunna blogga under min resa. Då jag själv tycker om att skriva och har bloggat under en längre tid såg jag det som en möjlighet att slå två flugor i en smäll.

Den tredje tanken som slog mig var att Hertz kanske var intresserade av detta. Här genomför jag ett billigt semesteralternativ med hjälp av Hertz. Passande i ekonomiskt dåliga tider då "hemestern" kan ses som ett alternativ och ett semesteräventyr.

Kanske ett sätt att uppmärksamma Hertz i allmänhet och freerider-konceptet i synnerhet?

Själv jobbar jag nu min sista vecka på reklambyrå som copy- och projektledarassistent. Jag är tidigare Information- och PR-student med en fil. kand.

Det är bara en idé, men hör gärna av er om ni finner något intresse.

Med önskan om en fortsatt bra dag.
Jonas Svedin, Sundsvall.
070-358 63 80"

Och ett svar kom ...

"Hej,ledsen for sent svar,ar i Almedalen. Kul att du upptackt Freerider. Maila lanken till din blogg sa ska jag lasa..."

Där stannar berättelsen. Jag mejlade adressen, men sen hörde jag inte något mer. Bloggen höll väl inte måttet, eller så var det idén som inte höll mottet. Eller så gick killen helt enkelt på semester. Folk med jobb får tydligen göra det.


Kommentarer
Postat av: Chris

hemester? man får inte stjäla uttryck sådär... ;) kul initiativ med bloggen! såg dessutom du fick bli lite lokalkändis i dagbladet, nyhetstorka?? ;) puss på dig söt!

2009-07-18 @ 15:09:14
URL: http://chriskarinsdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0