Stockholm.

Jag kan nog ärligt säga att jag för några år sedan hatade Stockholm. Stort, stressigt och opersonligt. Jag drog mig för att besöka min vänner som flytt Sundsvall för just Stockholm. Jag kunde inte förstå hur man ville bo i denna gudsförgätna håla.

Men med åren fick staden allt fler besök av mig. Jag började kunna se någon form av charm. Ja, jag kunde till och med tycka om Stockholm.

Nu sitter jag här i Sundsvall och kommer inom några dagar vara såkallad stockholmare. Men nej, så långt sträcker jag mig inte. Matfors och Sundsvall är hemmamark.

Men jag tänker inte vara torr och tråkig. Självklart ska jag avnjuta Stockholm som den vackra stad det faktiskt är. Jag brukar fråga om aktiviteter när man ska besöka Stockholm, men nu vill jag veta: Vad gör man när man bor i Stockholm?

Kommentarer
Postat av: Fritz

Det fanns en tid då du även tyckte att Sundsvall var för stort. Du hängde aldrig med in till stan utan hängde bara i matfors å ute i skog å mark för fiske å jakt. Vart tog den buffyn vägen?



2009-08-06 @ 13:01:26
Postat av: Jonas Svedin

Ja det undrar jag också. Det var bättre förr.

2009-08-06 @ 13:50:06
URL: http://gegrabbenettjobb.blogg.se/
Postat av: Tompa

Fiskar, vad annars?

2009-08-06 @ 14:43:39
Postat av: Lisette

No worries! Vi har revbensspjäll och promenadvägar här nere också, du kommer inte märka någon skillnad. ;)

2009-08-07 @ 13:35:33
URL: http://www.lisettedegerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0