Vad är nu detta?

Så vad är då syftet med denna blogg? Jag är glad att du ställer frågan.

 För det första vill jag ge någon form av positiv anda kring att bli arbetslös. Grundtanken är att man nu kan se möjligheterna och att något bättre väntar. 

Nummer två. Självklart kommer jag på ett egoistiskt sätt lyfta mig själv, snart kommer man till exempel kunna ladda ner mitt CV. Men samtidigt ska ni läsare få ta del av min jakt på drömjobbet. Ansökningar, svar etc. 

Nummer tre. Jag skrev tidigare på jonassvedin.blogg.se men den bloggen avslutades för några månader sedan. Jag må låta dryg när jag säger att folk fortfarande kommer fram och ber mig börja med den igen. Självklart ska dessa få sin beskärda del. 

Nummer fyra. Kontakter och nätverk. Kanske det finns andra i min situation? Jag har för avsikt att länka jobb och till rekryteringssidor. Det kanske kan anses som dumt då jag marknadsför jobb jag själv söker, men är jag inte rätt person ... ja då är jag väl inte det då. 

Nummer fem. Det är kommunikationsområdet jag är, förlåt jag menar VAR, verksam inom. Så självklart ska vi även prata lite sånt. 

 Jag stannar där. Framtiden får visa vad det här blir.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jamen välkommen tillbaka in i bloggsfären, lycka till med jobbsökandet och tack för senast.

2009-07-06 @ 11:28:53
Postat av: Malin

Haha! Detta ska bli spännande! Jag kan säkert luska fram ett jobb som personlig assistent :) Vi är inte konjukturkänsliga! Lycka till!

2009-07-06 @ 11:38:04
URL: http://yrmalin.blogg.se/
Postat av: Emma Håkansson

Bra idé och ett bra sätt att visa potentiella arbetsgivare att du har motivation och drivkraft. Lycka till!

2009-07-06 @ 11:43:19
Postat av: Frida

Jag ser farm emot att läsa om det positiva med att vara arbetslös och hoppas du ger mig motivation att se nya saker.



Inatt sov jag 14 timmar.

Jag tror att jag kommer anpassa mig bra :)

2009-07-06 @ 12:10:04
URL: http://eskapi.blogg.se/
Postat av: Jakob

Hejja Svedda!

Postat av: Mikaela Lindholm

Så jäkla kul idé måste jag säga. Lycka till Grabben vi sitter många i samma båt inte minst jag.

2009-07-06 @ 19:24:09
URL: http://www.mikaelalindholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0