När vi ändå pratar A-kassa.

Säkerligen har ni inte missat debatten om försämrade A-kasseregler. Men jag kan berätta att jag hade en fantastisk tur.

Jag är med i Unionens A-kassa där man måste varit medlem ett år för att vara berättigad till ersättning. Jag har emellertid endast varit medlem sedan 1 oktober 2008. Jag bestämde mig ändå för att ringa A-kassan och de kunde då berätta att från och med 1 juli 2009 kommer varje medlemsmånad under 2009 räknas som två månader.

11 juli upphörde min anställning och det innebär att jag med marginal kommer upp i de tolv månader som krävs.

Alla sagor tycks sluta lyckligt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tur är inget man får. Det är något man förtjänar.

2009-07-13 @ 19:21:22
URL: http://thomashansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0