En förståelse för att inte flytta.

metro.se kan man idag läsa att unga vägrar att flytta för att hitta ett jobb. Jag kan faktiskt förstå dem. För många är ett jobb ett jobb. Någonstans man går för att tjäna pengar för sitt dagliga bröd. I mina ögon känns jobbet som ett äventyr.

För något år sedan kändes det som att Sundsvall hade allt och att lämna staden kändes fullständigt fel. Men någonstans under studietiden blev Jonas allt mer lik Jones. Indiana Jones - sugen på äventyr. Jag tycker fortfarande mycket om Sundsvall, men blickarna riktas nu allt mer mot Stockholm.

För mig är ett jobb en livsstil. Så när jag får frågan vart jag ska ta vägen svarar jag helt enkelt att jag åker dit det bästa jobbet finns. Så ...

Ge grabben ett jobb!

Kommentarer
Postat av: Frida



Jag har en intervju idag.

Det jobbet betyder att jag inte får flytta. Hur gör man då, när siktet redan är inställt på Stockholm?



Okej, skulle det vara perfekt i övrigt, så visst skulle jag stanna. Men om det inte är det då?



Hur kräsen får man vara? Det är ju trots allt kris.



2009-07-09 @ 12:11:45
URL: http://eskapi.blogg.se/
Postat av: T

Lite dåligt att du inte nämner att du får länktips på löpande band. Jag häller ju vatten på din kvarn. Kom igen nu. ;-)

2009-07-09 @ 14:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0