Sundsvall får vara kvar på ett hörn.

Jag älskar min lägenhet i Sundsvall. Läget är fantastiskt och jag trivs oerhört bra. Med anledning av det vill jag ha kvar den. Då det är aningen dyrt att bekosta två lägenheter bestämde jag mig för att hyra i lägenheten i Sundsvall i andrahand och lämna möblerna. Det slog mig att det optimala vore att kunna hyra ut lägenheten till någon pendlare som åker hem på helgen. Jag skulle med andra ord kunna åka till Sundsvall närhelst jag önskar. 

Jag trodde det här skulle vara något nästintill omöjligt. Att hitta någon som vill hyra utefter mina önskemål skulle nästan vara för bra för att vara sant. Men jag testade och la ut en annons på Blocket. Det tog fem minuter innan första personen ringde. En tvåbarnsmor från Umeå som pendlade till Sundsvall och behövde någonstans att bo under veckorna, hur trevlig som helst.

Så nu ska jag visa lägenheten om en timme, drygt ett dygn efter att jag lagt ut lägenheten. Skulle inte hon vara intresserad har jag sju till som är intresserade.

Vi kan väl sammanfatta det hela med att min tur snurrar vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0