När en myndighet blir personlig på ett trevligt sätt.

Som tidgare nämnt var jag under helgen i Sundsvall och lördagskvällen spenderades i glada vänners lag på ett av stans uteställen.

Mitt bland alla människor hör jag någon framåt småtimmarna ropa: "Ge grabben ett jobb! Ge grabben ett jobb!" 
Fram kommer en herre som jag först inte känner igen, men så slår det mig; det är ju killen som jobbade på Arbetsförmedlingen. Han kommer fram och gratulerar och är sådär euforiskt glad. 

När han uttrycker sin glädje inser jag att jag minns vad han heter. När jag hade varit där för en månad sedan hade hans kollega tilltalat honom vid namn och utan att tänka på det hade jag lagt det på minnet (jo, antagligen är det någon sjukdom jag har). Så när jag tackade honom så mycket och tilltalade honom med hans namn blev han ännu gladare.

Allt var över på några sekunder, men jag blev uppriktigt glad.
Tack!

Kommentarer
Postat av: M

Det är nog inte varje dag en arbetsförmedlare blir ihågkommen som person snarare än representant för sin arbetsgivare! Din lilla gest kommer han nog gå och le åt ett bra tag! People skills!

2009-08-17 @ 16:45:26
Postat av: Smsa Låna

Fin sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-20 @ 06:51:50
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0