Grabben med matjord i fickorna.

Ibland har jag tur, det kan jag villigt erkänna.


En av de knivigaste frågorna med att flytta till Stockholm var bostadsfrågan. För mig kändes det mindre roligt att flytta till en stad där jag inte visste var jag skulle bo, men som vanligt löser sig det mesta.


För att få lite struktur i den annars så dekadenta vardagen är jag och en kompis ute och går halv nio varje morgonen. Det blir en runda på åtta kilometer runt Sidsjön. I fredags mötte jag en kompis från studietiden som då var ute och sprang. Jag blev lite förvånad då hon inte längre bor här, men vi hejade bara.


När jag kom hem kunde jag se på Facebook att hon var online och jag passade på att fråga vad som gjorde att hon var i stan. Jag berättade även att jag hade jobb på gång i Stockholm.

- Säg till om du behöver hyra lägenhet.

Fantastiska tider! Tjejen i fråga äger en lägenhet i Hjorthagen, sex minuter med tunnelbanan till T-centralen. En lagom lägenhet på 44 kvm där de viktigaste möblerna så som säng, soffa och matbord fanns. Med andra ord perfekt! Hon hade helt enkelt inte hunnit hyra ut den än, något som var planerat då hon ska ut och resa.


Vips hade jag löst bostadsfrågan och Stockholm kändes genast mycket gästvänligare och jag bestämde mig för att ta jobbet.

Matjord var det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

matjord? guldsked skulle jag vilja säga. Ibland vill jag bara kräkas på all din tur. Meeeeen, svensk avundsjuka bara! ;) Det är dig väl unt min vän!! good luck.

2009-08-04 @ 15:23:45
URL: http://chriskarinsdotter.blogspot.com
Postat av: M

RÖTA! =D

2009-08-04 @ 17:55:44
Postat av: Karin

Ja, tänk vilken flax!=) Och jag fick en pålitlig och trevlig hyresgäst! ;)

2009-08-16 @ 21:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0